vrijdag 20 juli 2012

DAG 12: Peyrehorade – Espinal: 99 km





We hebben Franrijk achter ons gelaten vandaag. Het was de dag van de grote overtocht over de Pyreneeën. Eerst een aanloop van 65 km over een aantal steilere hellingen van 2 à 3 km tot in het pelgrimsstadje St-Jean-Pied-de-Port. Hier passeren de meeste pelgrims voor ze aan de zware tocht door de Pyreneeën beginnen. Onze vrouwen stonden ons hier ook op te wachten en samen hebben we een lekker broodje gegeten voor we aan de zware klim begonnen van de Pyreneeën col Col D’Ibaneta (lengte 16 km stijgingspercentage tussen 7 en 9 %). We reden er elk aan ons eigen tempo naar boven en ik moet toegeven dat ik het jonge geweld van Pieter niet kon volgen. Zelf ben ik wel fier dat ik zonder één enkele stop tot boven ben geraakt in mijn eigen tempo. Tijdens de klim werd het alsmaar mistiger en kouder maar van dat laatste merk je niet veel tot je boven komt. Vlug een trui en regenjas aangetrokken op de top en dan naar beneden richting camping. De afdaling viel echter tegen, eigenlijk was het meer vals plat.

Alain

1 opmerking:

  1. Ziezo, we zijn weer mee! Jullie schieten ferm op!!! Hier alles ok. Laatste kamp van Joris begint morgen! Succes met de Spaanse cols!

    BeantwoordenVerwijderen