zondag 15 juli 2012

DAG 7: Saint Cyr – Mansle : 132 km





We zien dat een aantal vrienden reeds reageerden op onze blog. Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen en de interesse in ons avontuur. Vandaag dachten we een kortere rit voor de boeg te hebben, maar gezien de camping een 12-tal km van de route lag overschreed de teller toch weer de 130 km. Het weer viel vandaag veel beter mee, slechts één korte regenbui en een doenbare wind (maar nog steeds uit de verkeerde richting. Bij het buiten rijden van Poitiers hoorde ik plots een doffe knal achteraan mijn fiets. Na een grondige controle ontdekte ik dat er 3 spaken in mijn achterwiel waren gebroken. Gelukkig was het wiel zelf niet paraplu. Gezien zoiets steeds op een zondag gebeurt, besloten we om ermee verder te rijden tot het wiel zou scheef worden. Dit gebeurde gelukkig niet en we bereikten heelhuids de camping meer dan 100 km verder. Op de camping wist men ons te vertellen dat er een fietsenwinkel is op een kleine 20 km van hier. Dus zullen we morgen eerst daar onze fiets proberen te laten herstellen en dan een korte namiddag rit inplannen.


















Alain

10 opmerkingen:

  1. Beetje pech, maar al bij al dan toch meegevallen ... en droog aangekomen, dat kan ook al tellen! Ik denk dat jullie nu toch beter weer beet hebben!Ook fijn voor Lene en Karlien!
    Wij nog niet! 't blijft hier regenen ...
    Eerst naar de fietsenmaker en dan weer een goeie rit morgen!
    Luc en Gisele

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thomas en Heidi16 juli 2012 om 01:47

    Ai ai, de eerste stukken... Gelukkig maar een kleine tegenvaller! Morgen naar de fietsenmaker en dan terug acties :) Succes! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al 7 dagen ver, proficiat !! Nog veel succes, plezier! Jos & Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ronny en Carine16 juli 2012 om 23:33

    Veel succes Alain en Pieter, het is fijn jullie verhaal te volgen vanuit Kuringen.

    groetjes uit de buurt,

    Ronny en Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zolang ze geen nagels strooien op de weg zoals in de tour alles onder controle daar denk ik ;-)

    Nog veel fietsplezier

    Grts Bart

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heren, doe zo door. Kleine tegenslag met fiets, maar regen is toch al voorbij. Alhoewel, is hitte beter ..... Voor Lene en Karlien wel denken we :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Tour-isten en verzorgers,

    Aan het tempo dat jullie bezig zijn, zal er nog tijd zijn om per fiets terug te keren...
    Puike prestatie.
    Geniet nog van de kilometers die komen en doe ze de groeten in Compostella !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo echte Tour de Francers,
    Ik lees met veel plezier jullie blog. Echt een fantastische reis waar jullie mee bezig zijn - mijn goesting om dat ook ooit eens te doen neemt alleen maar toe.
    Ik wens jullie een behouden trip ( met alle spaken in't wiel) met genoeg zon en energie.
    Proficiat ook aan de verzorgsters - een hele klus om die heren te soigneren elke dag ;-)
    Groetjes,
    Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Alain,
    We volgen met belangstelling jullie reisavonturen.
    Het is een schitterende tocht.
    Gelukkig zorgen de buien nu en dan voor wat afkoeling, maar dat zal vanaf nu minder en minder worden.
    Nog heel veel succes.
    Groeten aan Lene,
    Josiane en Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alain & Pieter

    Ik ben jaloers op de avonturen die jullie beleven. Geniet ervan.
    Het valt me wel op dat jullie regelmatig contact hebben met mooie jonge dames. Pas op!!!!
    Ik wens jullie verder nog een fijne reis tot Compostela.

    Erik D'huys

    BeantwoordenVerwijderen